Pressreleaser

Välkommen till vårt digitala nyhetsarkiv. Här hittar du vad som händer i vår värld.

Alla pressreleaser Hestra vinnare av Stora Designpriset 2013

20 May, 2013

Hestra vinnare av Stora Designpriset 2013

Den 16 maj stod det klart att den småländska handsktillverkaren Hestra är vinnare av Stora Designpriset 2013. Förutom äran får företaget en kvarts miljon kronor, där hälften ska doneras till forskning inom designområdet. - Det är väldigt hedrande. Vi tycker det är särskilt positivt att uppmärksammas för noggrannhet och kvalitet när det kommer till design, kommenterar Marianne Knutsson-Hall, designchef på Hestra.

Prisutdelningen ägde rum på Tekniska museet i Stockholmoch på plats för att ta emot priset fanns två av sönerna inom familjeföretaget, Anton Magnusson och Jonas Magnusson. Stora Designpriset uppmärksammar affärsframgångar inom designområdet. Juryn består av erfarna namn inom designvärlden, där Erika Lagerbielke från Svensk Form, Henrik Otto från Electrolux AB och Anders Rune från Teknikföretagen kan nämnas som exempel.

Motiveringen löd enligt följande: ”Martin Magnusson & Co är handsktillverkaren som genom att bjuda in professionella användare i designprocessen gjort familjeföretaget till en kommersiell framgångssaga och Hestra till ett starkt globalt varumärke.”

Pressreleaser

Mediabank

Välkommen till vår mediabank. Hör av dig till oss om du saknar något material.

Kommande kollektioner

Välkommen till vårt digitala showroom. Här hittar du samtliga modeller ur vår AW 16/17-kollektion.